eerste verslag - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Danielle Ham-Meert - WaarBenJij.nu eerste verslag - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Danielle Ham-Meert - WaarBenJij.nu

eerste verslag

Door: danielle

Blijf op de hoogte en volg Danielle

06 September 2009 | Nepal, Kathmandu

Namaste,

Zo na een goed verlopen reis waren we mooi volgens planning in Kathmandu.
En nadat we onze tassen meteen hadden was de taxizo gevonden.
Deze taxi bracht ons naar een hostel in het toeristen deel Thamel.
Omdat we in dit hostel wel wilde overnachten hoefden we voor de taxi niets te betalen dat zit dan bij de prijs in.
We slapen voor 4 euro per nacht maar Bas jouw oude badkamer is er luxe bij.
Hier hebben we wel een kraan en een douche kop maar er komt alleen lauw koud water uit maar dat is helemaal van hier.

Vandaag heeft Nathalie mij al een deel van de stad laten zien.
Zo zijn we begonnen bij de monkey tempel.
Via een wandeling door de stad kwamen we aan onder aan de trap die ons naar de tempel leiden.

En zoals de naam al doet vermoeden zaten er een heleboel apen.
Groot, klein en eenlingen of in groepjes.
Lekker spelen met elkaar en alle gebedsvlaggetjes die in de bomen hangen.
Nadat we de trap hadden beklommen was er boven een mooie stupa, en natuurlijk een mooi uitzicht over de stad.

Via de achterkant zijn we verder gelopen naar de 3 gouden budhas.
Hier waren we de enige toeristen en dat is wel heel bijzonder.
Zeker voor mij, diegene die altijd met een groep heeft gereisd.
Maar ook dit kan me wel bevallen.
Lekker een tijdje gezeten en van de rust genoten.

vervolgens weer terug gewandeld naar Kathmandu city om op zoek te gaan in de mensenmassa naar durban square.
Na wat vragen en tussen de krioelende mensenmassa te hebben gelopen hadden we het redelijk vlot gevonden.
Ook hier waren niet veel toeristen maar wel heel veel lokale mensen, scooters, auto's en iedereen maakt veel geluid.
Ogen en oren kunnen je af en toe vergaan maar dat is ook wel weer de charme van het land.

Tot slot even lekker met een boekje erbij wat gedronken om daarna een uurtje lekker op bed te relaxen ;)

Nu hebben we net ons buikje weer vol, en zijn we tot de conclusie gekomen dat sms verkeer niet echt werkt dus hebben we een internet cafe opgezocht om dit te melden.

Straks lekker slapen en voor nu een dikke kus van mij

  • 06 September 2009 - 17:09

    Papa En Mama:

    Wat leuk dat je al een verslag hebt gemaakt.
    Dan weten wij hoe jullie het maken.
    Ik heb vanmiddag en vanavond nog een sms verstuurd. Weet niet of hij aangekomen is. Jullie zijn de eerste dag goed begonnen. Maak er een fijne vakantie van.
    Groetejs Ma en pa.

  • 06 September 2009 - 20:46

    Papa En Mama:

    Nog even een korte reactie op de smsjes.Die naar Papa gaan wel goed ik probeer morgen maandag nog eens.Wat hebben jullie al veel gezien in anderhalve dag.Knuffel Mama

  • 07 September 2009 - 05:49

    Natalie:

    Hai hai,

    fijn dat de reis zo goed verlopen is, en zo te lezen is het allemaal super! Lijkt me idd wel maf, de enige toeristen te zijn in zo'n tempel, maar ook wel weer heel leuk. Veel plezier de komende dagen, en ik wacht met spanning op je volgend verslag!

    X Natalie

  • 09 September 2009 - 18:29

    Viv:

    Ik had al een paar keer gekeken naar nieuws van jullie tweetjes maar ik denk dat er iets is mis gegaan want ik zie nu pas alle reisverslagen!

    Bij deze wil ik jullie een te gekke tijd toewensen, en geniet er maar lekker van!!

    Ik blijf jullie volgen.

    X Viv

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Danielle

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 88
Totaal aantal bezoekers 9488

Voorgaande reizen:

04 September 2009 - 28 September 2009

afscheid van mijn zusje voor onbepaalde tijd

31 Juli 2009 - 10 Augustus 2009

jordanie

03 September 2008 - 16 September 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: