bijna op het dak van de wereld - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Danielle Ham-Meert - WaarBenJij.nu bijna op het dak van de wereld - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Danielle Ham-Meert - WaarBenJij.nu

bijna op het dak van de wereld

Door: danielle

Blijf op de hoogte en volg Danielle

21 September 2009 | Nederland, Amsterdam

nihou,

Zo een ander land dan ook een andere begroeting!

Na een vertraging van bijna 6 uur konden we vanuit kathandu vertrekken naar lhasa.
Vanwege de regen was het niet mogelijk om te landen en kon het vliegtuig helaas niet vertrekken in lhasa, omdat dat vliegtuig ons dezelfde dag weer terug zou brengen zat er niets anders op dan wachten.
We kregen wel een lunch dus er viel niets te beklagen.
En omdat ze zeggen dat er na regen zonnenschijn komt zagen wij het zonnig in ;)

Eenmaal klaar voor vertrek hadden we een super plek in het vliegtuig aan de goede kant en aan het raam.
We hadden dan ook een super zicht op alle besneeuwde toppen van de himalaya!!!!!!!!!
Zo ontzettend mooi, normaal maak ik geen foto's vanuit het vliegtuig maar nu wel.
Welke top welke naam draagt weet ik helaas niet maar we konden ze allemaal zien.

Na deze super vlucht door naar het hotel waar we aankwamen rond 11 uur in de avond (tijdverschil is nu 6 uur)en konden we meteen naar bed.

Tibet is vies, zeiden de mensen maar we hebben nog niet eerder in zoveel luxe geslapen als nu.

Dag 1 van lhasa:

Vanmorgen stond het grootste klooster ter wereld op het programma.
Tot halverwege de 17 eeuw leefden hier 10000 monniken.
En het was de woonplaats van de dalilama.

Op veel lokaties mogen we gewoon binnen, alleen de slaapkameer van de dalilama is verboden terrein.
Foto's maken kost behoorlijk wat geld maar het is zeer indrukwekkend allemaal.

Zo weten we nu veel meer over de verschillende budha's en waarom ze 3 maal om de stupa lopen terwijl de gebedswieltjes gedraaid worden.
Hoe de nieuwe dalilama gekozen wordt.Dat er al 14 geweest zijn..

na de lunch waar een aantal van ons jak hebben geprobeerd stond er nog een klooster op het programma.
Ook behoorlijk aan de maat, en nog in gebruik.
Hier zagen we de monniken met elkaar debateren maar we snappen niet alles.
Dit komt ook een beetje door onze gids.
Het lijkt wel of hij haast heeft, maar wij moeten nog wennen aan de hoogte van 3700....

Tot slot zijn we lekker de stad ingegaan en hebben we heerlijk naar de lokale bevolking gekeken.
Veel mensen lopen rond in de traditionele kleding, en hebben de gebedswieltjes. maar dan ook in alle maten.
Je kunt gewoon niet veel anders doen dan kijken,kijken en nog eens kijken.
Foto's worden er alleen al vandaag bijna 200 gemaakt :)

Na wat tijd vrijaf konden we na het eten mee met een andere clubje.
Zij zijn hier op de fiets en wisten een leuke pub.
Nou wij zijn wel in voor lokale dingen.
Het bleek echter een traditionele tibetaanse avond te zijn.
Oje dachten we toen we er waren....
Maar we hebben een top avond gehad.
Wie had dat gedacht.

Morgen gaan we naar het pokara palace(dat met die trappen wat je altijd op tv ziet) en wat de rest van de dag brengt dat zien we morgen.

We moeten elkaar wel steeds even knijpen, we zitten in tibet!!!!
Maar dat is helemaal super.

Lekker genieten en nog meer genieten.

dikke kus danielle

• 21 September 2009 - 16:56

Mieke:

Wow jullie zitten in Tibet!!! jullie moeten elkaar even knijpen, ikke mn eten opwarmen, jullie verhaal is interessanter!!! hihi.

• 21 September 2009 - 17:15

Viv:

Wow, echt geweldig dat jullie nu toch in Tibet verblijven :)

Ik zie al helemaal voor me hoe jullie tweetjes aan het genieten zijn.

Liefs viv

• 22 September 2009 - 07:43

Rozell:

Heerlijk meid dat je zo geniet, berichtte Nath ook al dat ik toch wel een btje jaloers ben...tibet....wauw! ENJOY ENJOY ENJOY. much greetz

• 22 September 2009 - 20:12

Mama En Papa.:

Hoi Daniëlle.

Je maakt wat mee lezen wij. Goed dat je de tijd hebt om de plaatselijke bevolking rustig te kunnen bekijken. Jullie zijn dus ECHT in Tibet. Kuifje wasdaar ook eens.
    Die 3700 m is al een behoorlijke hoogte. Daar zal hardlopen niet lang duren. Grappig dat zo'n Tibetaanseavond zo goed uitpakte. Geniet nog maar van deze week en knijp elkaar niet te hard. Je krijgt er zo maar blauwe plekken van.
    Liefs mama en papa.