er is weer een volle accu!!!! - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Danielle Ham-Meert - WaarBenJij.nu er is weer een volle accu!!!! - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Danielle Ham-Meert - WaarBenJij.nu

er is weer een volle accu!!!!

Door: danielle

Blijf op de hoogte en volg Danielle

15 September 2009 | Nepal, Pokhara

Zo we kunnen weer verder waar we gisteren helaas voortijdig moesten ophouden.

De afgelopen 4 dagen ben ik met mijn zussie op trekking geweest.
Deze trekking was in het annapurna gebied.
Nadat we afgelopen donderdag onze permit hadden geregeld binnen 20 minuten ( daar hadden we veel langer vooruit getrokken) konden we vrijdag op pad.

Eerst met de taxi naar het lokale busstation om daarna de lokale bus naar naya pull te kunnen nemen.

Na een ritje van ruim 2 uur, lokale bevolking, rijstzakken en een hoop geslinger hadden we de 40 km afgelegd en waren we aangekomen bij ons begin punt.

Vanuit nayapull, loop je eigenlijk door het dorpje naar beneden om door te lopen naar het eerst volgende dorp, Birethanti.

Daar aangekomen moesten we ons registreren, zodat ze weten wie er in het gebied is. Bij de aanvraag van je permit moet je ook aangeven waar je start waar je heen gaat en hoelang je van plan bent daar over te doen. Dit alles om vermissingen een beetje in de hand te hebben ;)

De rest van de middag was het eigenlijk veelal trap lopen en veel stijgen. En dat is iets waar ik het best moeilijk mee kan hebben, zeker op hoogte.
Het streven van nathalie was om ulleri te halen en dat is wel gelukt maar viel met best zwaar.
Zeker de laatste 2 a 3 uur alleen maar trapen omhoog.....

Maar eenmaal aangekomen in ons slaapplaatsje voor de nacht is dat zo vergeten want het uitzicht en de route er naartoe zijn zo mooi.
In het zelfde dorpje zat ook een groep scholieren die van alles van ons en over nederland wilde weten, dus we hebben ons niet hoeven vervelen.
Na een goede nachtrust konden we dag 2 met volle moed tegemoet treden.

Nu was het streven ghorepani, en als het helder zou zijn een uitstapje naar poon hill, mocht het mistig zijn dan zouden we verder lopen.
Onderweg was het mistig, veel wolken maar het lopen ging goed.
Tot na de lunch...
Om de een of andere reden hadden we een pad gemist, en kwamen we in de jungle uit.
Maar er was een brug, een redelijk pad, niets wees er op dat we fout zaten.
Totdat we in een rondje bleken te lopen en weer bij diezelfde brug uit kwamen.
Na 2 rondjes besloot nathalie terug te lopen naar het dorpje van de lunch ( 20 minuten) en ik zou bij de brug wachten, want tot daar was het zeker goed......
Na 1,5 uur wachten kwam nathalie terug en was ze helemaal blij me toch nog gevonden te hebben want in het dorp wist niemand dat daar een brug was, en alles lijkt nogal op elkaar.

Maar we konden onze weg goed vervolgen. Gelukking waren we nu later op de plaats van bestemming met als gevolg dat we besloten te stoppen want het was helder.
's avonds spraken we met andere trekkers en die vroegen of we de volgende morgen mee gingen voor de zonsopkomst, met hun gids.

De volgende morgen om 4 uur op, poon hill op in het maanlicht en dan de zonsopkomst op alle bergen, zo mooi.....echt alle toppen waren helder. De hoogste top telt toch zo'n 7000 meter!
na een uurtje weer naar beneden gelopen en lekker ontbeten.

Dag 3 was een lange dag maar wederom het einddoel behaald, en wat nog mooier was, we mochten veelal omlaag.
Joepie voor danielle ietsiepietsie minder voor mijn zussie...

Rond 1730 waren we op de plaats van bestemming en waren we best voldaan.
We waren tenslotte al om 4 uur begonnen.

De laatste dag zouden we naar de hotsprings gaan maar die bleken hoger te liggen dan dat we zaten. Dus helaas moeilijk bereikbaar in de tijd die we nog zouden hebben, dus plan werd gewijzigd.
Dag 4 terug naar pokhara.

Alleen had ik nu echt veel last van mijn nek/schouders door die hele fijne rugzak, en spierpijn :)
Dus hebben we er uiteindelijk veel langer overgedaan dan verwacht maar we zijn er wel gekomen.

Eenmaal weer boven in nayapull stond de bus naar pohkara al klaar voor vertrek en waren we anderhalf uur later weer in ons hostel.

Lekker warm douchen en dan een hapje eten, waar een mens al niet blij van kan worden.

De komende 2 dagen lekker lamballen, beetje internetten, boek lezen ( rozell je boek is super) en dan weer naar kathmandu

Als alles goed is gaan we zaterdag voor een week op tour naar tibet!!!

Maar daar vertel ik de volgende keer wel over.
beetje een cliff hanger voor de trouwe lezers :)

voor nu een dikke kus daantje

• 15 September 2009 - 08:04

Natalie:

Wat een avonturen! Wacht idd iedere keer met spanning op het nieuwe hoofdstuk van deze avonturenroman ;). Jammer genoeg moet ik een weekje missen van dit feuilleton (volgens mij schrijf je het zo), want leuk is het zeker. Hopelijk valt de pijn voor je een beetje mee, zodat je nog heel erg kunt genieten van de volgende dagen! Want Tibet.... Wow! X Natalie

• 15 September 2009 - 17:11

Viv:

Wow, wat leuk om dit allemaal te lezen :)
    Zo te zien hebben jullie het super naar je zin.

Heb je um niet geknepen toen je 1,5 uur op Nathalie hebt zitten wachten?

En Tibet? Ik wacht met smacht op je volgende verslag,dit is zeker een cliff hanger....

Geniet!!!! Liefs Viv

• 15 September 2009 - 18:02

Papa En Mama:

Dag ladys.
    Jullie hebben al weer heel wat meegemaakt en gezien samen. Leuk dat het zo goed gaat. Wij hebben drie dagen een auto gehad en hebben Kos rond gereden. We hebben onze punten kunnen vinden en waren de moeite waard. Vandaag met de fiets naar het Lamby strand geweest en naar het hotel gekeken dat we eerst uitgezocht hadden. Dit was ook mooi. Sucses met jullie tocht in Tibet. Dat de tocht maar mag brengen wat je er van mag verwachten.
    Dikke kus van ons .

• 15 September 2009 - 22:27

Rozell:

volgens mij heb jij het heerlijk naar je zin Daantje! Good 4 you, geniet met volle teugen en relax!!! lieve greetz uit een al herfstig kikkerlandje (brrr nog lang donker 's morgens) hihi