nog meer mooie dingen beleefd - Reisverslag uit Otavalo, Ecuador van Danielle Ham-Meert - WaarBenJij.nu nog meer mooie dingen beleefd - Reisverslag uit Otavalo, Ecuador van Danielle Ham-Meert - WaarBenJij.nu

nog meer mooie dingen beleefd

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Danielle

12 September 2008 | Ecuador, Otavalo

ola,

Wederom zijn we weer een paar dagen verder waarin wij weer heel wat beleefd hebben.
We hebben banos achter ons gelaten en zitten nu in otavalo.

Maar de rit daar naartoe was adembenemend mooi.
We hebben een hoop vulkanen wederom helder gezien. Opnieuw de cotapaxi kunnen zien omdat we nu weer naar het noordelijk halfrond gaan.
Em omdat we een lange rit voor de boeg hebben heeft onze gids eva een picknick geregeld voor onderweg en nu gaat meteen de zon goed schijnen en wij hopen heel hard dat dat de komende dagen zo zal blijven.

Om onze dag mooi af te sluiten maken we vlak voor aankomst in ons hotel een stop bij een condor park.
Dit park word geleidt door een nederlander en hij vangt zieke, en gewonde vogels op met het doel ze terug te zetten in de natuur, wat vaak niet gaat, en daarom heeft hij een leerprogramma opgezet voor de kinderen in de omgeving om ze te wijzen op het feit wat roofvogels zijn en hoe daar mee om te gaan.
Allemaal op basis van fondsen en de postcode loterij in het verleden.
De locatie van dit park is heel uniek, we konden rondom verschillende vulkanen zien en get grote meer in otavalo ligt prachtig in het zicht.
Een mooie afsluiting van de dag dus.

Vandaag hebben we kleine omliggende dorpjes bezocht een daar de lokale werkzaamheden gade geslagen.
Het eerste dorp maakt alles van riet, matten, manden, souveniers en ga zo maar door.
Ze doen alles zoals het hier jaren geleden ging en eens in de week gaan ze naar de markt waar ze hun waar verkopen of ruilen tegen andere voedingsmiddelen.

Het 2e dorpje maakt allerlei muziek instrumenten, zoals de panfluit, en we kregen ter plekke een demonstratie van een klein panfluitje.
Om tot slot nog even een showtje aan te horen van 3 dorpsbewoners.
De muziek blijft mooi...

Tot slot dorpje 3 daar werd op authentieke wijze door een oud echtpaar (75 en 65 jaar) nog wol geplet, gesponnen, gekleurd op natuurlijke wijze en tot slot door de man tot sjaal geweven.

Nadat we de morgen zo waren doorgekomen was het tijd voor een lunch waarna we mochten gaan paardrijden!!!!

De rit was ongeveer 3 uur en de omgeving echt schitterend.
Over smalle paadjes, door kloven die te smal lijken maar toch net passen, mooie vergezichten en dus volop genieten.

Na anderhalf uur was er een stop en dat was wel welkom. Mijn paard mocht niet voorbij een ander paard uit de groep komen dus nu kon ik mooi zorgen dat ik ervoor verder kon gaan en dat is gelukt,
Mooi bijna voorop verder in draf en sommige stukken zelfs in galop.
Ging hard maar was wel super.
Vond het dan ook jammer dat we weer bij het begin punt waren aangekomen.

Morgen naar de grootste markt van equador en dan door naar de jungle.
Dit is dan zeer waarschijnlijk ook het laatste bericht tot aan quito.

adios daantje

• 13 September 2008 - 15:47

Nathalie:

Het duimen voor mooi weer heeft dus geholpen.. haha
    Fijn dat het land zo mooi is en dat je leuke dingen beleeft!
    Neem jee CDtjes mee met muziek?
    Hou het gevoel vast!
    Lijkt me lekker.. haren door de wind.. op een paard... mooi uitzicht... VRIJ ZIJN!
    Geniet zussie! En ben lief voor jezelf!
    Hiero alles weer beter... :)
    Vandaag een dag vrij en dat doet wonderen! Zalig!
    Uitgeslapen na gister met Rozell naar Appelop (Blof) te zijn geweest
    Wat opgeruimd en gepoetst, op de bank gezeten, boodschapjes gedaan, wasje gedraaid, bed verschoond etc.. Is wel eens lekker!Nou, greetz aan Mieke en take care
    Liefs je zussie

• 14 September 2008 - 21:14

Joyce:

Hey Daantje!

Echt leuk om te lezen dat je het daar goed naar je zin hebt! Inmiddels is het hier 11 uur savonds en daar gewoon 4uur smiddags. Zo raar!! Fijne vakantie nog en ik ben benieuwd naar je foto's!!

xx Joyce

• 15 September 2008 - 07:52

Yvonne:

Zitten wij hier wel effe jaloers te wezen hoor in het koude ( maar wel zonnige ) Nederlandje...
    Geweldig om je verhalen te volgen Danielle !
    ( oh ja en zaterdag was ik nog even in Mierlo en daar was alles goed hoor ;-) )
    Pas goed op jezelf !
    Yvonne

• 15 September 2008 - 17:17

Viv:

Leuk om te lezen wat je allemaal aan het doen bent daar aan de andere kant van de wereld :)
    Nog veel plezier toegewenst, geniet er nog even van!!!!!

X uit Holland Viv