zo daar ben ik weer - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Danielle Ham-Meert - WaarBenJij.nu zo daar ben ik weer - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Danielle Ham-Meert - WaarBenJij.nu

zo daar ben ik weer

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Danielle

08 September 2008 | Ecuador, Baños

ola allemaal,

De afgelopen dagen hebben we het ene hoogtepunt na het andere beleefd.

Terug naar dag 2
De evenaar stond op het programma, en ja zussie het water stroomt idd de andere kant op het putje in!!!
Heel maf, je evenwicht is ook heel anders, eigenlijk weg op de evenaar.
Maar het was een heel mooi museum over de evenaar, en we hadden nog veel meer proefjes om te doen dus we hebben ons super vermaakt.

Nadat we daar uitgespeeld waren was het tijd om door te gaan naar onze volgende bestemming.

Dag 3
Vandaag gaan we super actief zijn.
We stijgen naar 4500 meter om daar de hoogste nog actieve vulkaan ter wereld te bedwingen: de cotapaxi
Na een mooie rit waarin we de cotapixi verschillende keren helemaal helder zien komen we aan op die 4500 meter.
Van daar af is de berghut en de sneeuw al goed te zien, en hopelijk komen we daar aan.
Over 1 km stijg je 300 meter dus reken de helling zelf maar uit, en het is een gruis ondergrond dus lopen ging erg zwaar.
Daarnaast waaiden het ontzettend hard en is de lucht ijl, maar mieke en ik zijn beide boven gekomen, super trots hebben we boven even staan juichen.
Lekker warme choccolade drinken en dan na een half uurtje weer naar beneden om vervolgens op de moutainbike naar benenden te racen.
Wederom schitterend want we waren een van de weinige toeristen, en ik fietste op een gegeven moment helemaal alleen op de cotapaxi en dat is super genieten!!!!

Daarna lunchen en moe maar voldaan door naar onze volgende bestemming riobamba

Dag 4
Super vroeg op 4:30 omdat we vandaag met de trein gaan en dan moet je om 6:00 aanwezig zijn voor de beste plekken.
Zo gezegd zo gedaan en we hadden goede plaatsen op het dak.
Onderweg was het contant genieten van de vergezichten, de mensen, en vooral de kinderen...
In het begin was het vooral een landschap van lappendekens op de bergen van akkers, en hoe verder we kwamen hoe ruiger het landschap en hoe hoger de bergen werden.
Verder zijn we niet 1, niet 2, niet 3, maar 4 keer ontspoord en dat was natuurlijk het avontuurlijke van de reis hihi.
Maar ondanks dat we 9 uur op de trein hebben gezeten hebben we ons niet verveeld, er kwamen genoeg verkopers langs, ja ook op het dak.
En het was gewoon genieten.

Nu zijn we in banos en hebben we een lekker rustig dagje.
Net zijn we in de warmwaterbronnen wezen relaxen en dadelijk lekker eten.

Voor de komende dagen staat er weer genoeg op het programma maar dat volgt later wel weer.

Voor nu de groetjes en tot mails
danielle

• 09 September 2008 - 04:38

Dimitri:

het is mooi om te lezen
    dat je naar je zin hebt
    geniet er nog maar van

• 09 September 2008 - 06:50

Apo:

tjonge, jonge, hopelijk ben je toch weer uitgerust als je ons weer komt versterken hier...tot die tijd nog veel plezier en moois te beleven.groeten!!!1

• 09 September 2008 - 11:28

Naath:

Hee, daar ben je weer
    Leuk je te lezen!
    Fijn ook want de toon van je mailtjes is positief en das fijn!!!
    Hoopte dat het fijn zou gaan worden, want dat verdien je
    Weet je dat je op deze site ook foto's kan zetten?! ;-)... haha... ben wel benieuwd naar het uitzicht vanaf het dak
    Al een beetje meer kleur van het zonnetje?
    Vanhieruit een heel heel heel heel heel dikke X
    Liefs je zussie

• 09 September 2008 - 13:14

Rudy:

Nou dat is allemaal wel super avontuurlijk 4 x ontsporen met de trein dan kom je hier in de krant daar dus heel normaal.Ben heel erg benieuwd naar jullie foto's want die zullen jullie al wel heel veel gemaakt hebben.Nog fijne vakantie

• 09 September 2008 - 19:00

Viv:

Zo te lezen hebben jullie het super naar de zin!
    Gelukkig maar, en geniet er lekker van!
    Ook ik ben heeeeeel benieuwd naar de foto`s!
    Groetjes aan Mieke, Viefke

• 10 September 2008 - 22:01

Ma En Pa.:

Hoi Daniëlle.

We hebben met veel belangstelling je mail gelezen. Het is een ware ontdekkingsreis met treinsurven. Je moet maar durven terwijl de trein ontspoort. Wat fijn dat je het zo goed naar je zin hebt.
    Groetjes Ma en pa.